top of page
lindaviktorin

Dags att aktivera laddstationerna

Nu aktiveras Voltivas övervaknings- och betaltjänst på laddstationerna hos BRF Lugnvattnet. Det

innebär att du som idag hyr en parkeringsplats i garaget och önskar ladda din bil kommer att behöva

en laddrättighet från Voltiva. Nedan svarar vi på de vanligaste frågorna som brukar dyka upp inför uppstart av tjänsten.


Hur får jag min laddrättighet?

Önskar du en laddrättighet för uttaget på din garageplats beställer du denna via fastighetsförvaltaren

Nordstaden (e-post: avi@nordstaden.se, tel: 08-587 801 50) som vidarebefordrar detta till oss. Voltiva

skickar inom kort ut ett avtalsförslag på en laddrättighet till dig via e-post.


När du emottagit e-post från Voltiva; klicka på länken ”SE AVTAL” och logga in med mobilt BankID för att se, och läsa igenom, avtalsförslaget. Fyll i dina person- och betaluppgifter och klicka på ”Godkänn” så är du i gång.


Hur laddar jag?

Så snart du godkänt avtalet får du automatiskt tillgång till ditt ladduttag via Voltivas app som följer

med tjänsten. Appen laddar du ner via Google Play eller App Store. Anslut din bil till laddstationen,

välj uttag i appen och starta din laddning.


Vill du hellre använda dig av RFID-bricka för att ladda går det bra att beställa en sådan från oss till en

engångskostnad på 100 SEK. Har du redan en RFID-bricka kan vi koppla denna kostnadsfritt till ditt

avtal. Laddningar via RFID-bricka knyts till ditt konto, precis som laddning via appen.


Vad kostar det att ladda och hur betalar jag?

Avgiften för laddning sker i två steg. En fast kostnad för tjänst och ladduttag på 118,75 SEK/månad

(inklusive moms) samt kostnaden för din kWh-förbrukning. Kostnaden per kWh bestäms enligt

föreningens inköpspris och kan variera från månad till månad.


Priset per kWh baseras på ett kalkylerat elpris för kommande månad. De kraftiga fluktuationerna på

elmarknaden för närvarande gör dock kalkyleringen en smula svåruträknad. Det kan därför bli

aktuellt att justera det fakturerade beloppet i efterhand för att beräkningen ska bli rättvis. Denna

justering kommer att ske på halvårsbasis.


Voltiva skickar ut en samlingsfaktura till dig en gång per månad. Du väljer själv hur du vill betala

denna faktura. Brev- mejl- och E-faktura samt autogiro och kortbetalning finns för närvarande att

välja mellan. Observera att brevfaktura medför en administrationskostnad på 45 SEK/faktura. Övriga

betalsätt medför ingen extra kostnad.


Vilken bindningstid gäller?

Voltiva har inga bindningstider. Du kan när som helst säga upp ditt avtal med 1 månads

uppsägningstid. Detta gör du via appen, hemsidan eller genom att kontakta Nordstaden.


Vad gör jag om jag upplever problem med min laddare?

Vi finns på plats för att hjälpa dig om något skulle strula med din laddning eller om du har frågor eller

funderingar gällande din laddning.

 Vår support kan nås på flera olika sätt:

- Mejl - support@voltiva.se

- Telefon - 020-89 94 80

- Chat – via www.voltiva.se


Besök www.voltiva.se om du vill veta mer.

158 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Information om hissen på Vävar Johans gata 15

Hissen på Vävar Johans gata 15 är stillastående och felanmäld sen några dagar tillbaka. Felsökning pågår och hissen kommer att vara...

Comments


bottom of page